П'ять питань Джейcону Мошлеру, менеджерові WTB про конструкцію ободів і покришок. Новини. Драйв-Спорт.
0
Київ каталог товарів
Київ
Адреси магазинів
Особистий кабінет
Блокнот0

Застосовувати
Застосовувати

П'ять питань Джейcону Мошлеру, менеджерові WTB про конструкцію ободів і покришок

01 лютого 2015

Джейсон Мошлер (Jason Moeschler) прийшов в WTB з класичним для індустрії гірського велосипеда резюме і пристрастю до вдосконалення компонентів. 11 років він пропрацював у велосипедному магазині, але що не менш важливо в цей же час зробив непогану кар'єру спортсмена. Він завоював титул національного чемпіона по крос-кантрі серед юніорів і три рази брав участь в гонках Кубку світу з цієї дисципліни, що забезпечило йому неабияку підготовку і знання. Пізніше він зосередився на all-montain і enduro, здобувши три перемоги на гонках Downieville All-Mountain Pro, так що цей хлопець знає все про поведінку трейлових велосипедів і може говорити про це годинами. Зараз Джейсон працює  WTB менеджером зі світового OEM продажу, але WTB - це невелика компанія, тому тут кожен працівник виконує різні завдання. Одне із завдань Джейсона - стежити за розробкою колес і покришок від концептів до виробництва готової продукції. Ось що розповідає сам Джейсон про свою роботу:

Я блукач і слухач. Подорожую по всьому світу і вислуховую прохання спортсменів і простих любителів гірського велосипеда, визначаю їх потреби. Потім я передаю цю інформацію, отриману від споживачів у відділ розробок WTB, де ми намагаємося вписати нові концепти покришок в нашу лінійку, або визначаємо необхідність створення нової категорії продукції. Якщо команда розробників бачить сенс у цьому проекті, я роблю наступний крок - намагаюся привернути інтерес професійних райдерів, відділу продажів WTB і покупців до цієї ідеї. Щоб проект нової покришки пішов у серію, я повинен з'ясувати, чи існує ясна і безсумнівна потреба в цьому продукті з боку гонщиків або простих покупців. Після створення перших зразків продукції, я повинен подбати про те, щоб вони потрапили в правильні руки для випробувань. Далі я отримую зворотний зв'язок від наших райдерів, відділу продажів, покупців і команди розробників, щоб зрозуміти хороший виходить продукт чи ні. Якщо нова покришка або обід має якісь недоліки, я - та людина, яка повинна правильно описати проблему, щоб наші інженери могли її дослідити і знайти рішення.

PB: Існуючі стандарти покришок і ободів здаються нам застарілими. Це можна порівняти з тим, як велосипедисти боролися з проблемами клінчерних покришок більше ста років. Наприклад, в швидкісному спуску величезною проблемою є пробій шини і виробники покришок і ободів ніяк не можуть створити колесо, яке б витримало менше 6 хвилин на трасі Кубку світу. На відміну від даунхіла, в Суперкросі (перегони на мотоциклах з величезними стрибками) спортсмени часто проїжджають частину гонки на спущених колесах, фінішуючи на подіумі! Чого ж бракує в цьому рівнянні?

У райдерів Суперкросу є мотор. Практично не має значення, наскільки важке колесо у мотоцикла, бо мотори настільки потужні, що можуть легко впоратися з додатковою вагою. Саме тому можна зробити покришку настільки важкою і міцною, наскільки це необхідно. Поки покришка знаходиться на ободі, на колесі можна їхати швидко. У гірському велосипеді основний фактор потужності - це кількість ват на кілограм ваги тіла і ваги велосипеда і це значення не дуже велике. У нас немає такої приємної можливості зробити обладнання таким важким і міцним як хотілося б, тому що доведеться переміщувати цю вагу, крутячи педалі. Даунхіл знаходиться десь між мотокросом і старим добрим маунтінбайком, тому що крутити там потрібно, але тільки вниз і в окремих випадках по прямій. Я не займаюся даунхілом, але постійно бачу, як найкращі гонщики не тільки зрізують кути траси, щоб бути швидше, але і використовують найбільш легкі компоненти, щоб отримати перевагу. Іншими словами, вони використовують деталі не за призначенням.

Що стосується ободів і покришок, на яких я катаюся, виступаю на змаганнях і розробляю, можу сказати, що за останні 15 років їх якість дуже сильно змінилося в кращу сторону. Ось простий приклад з життя. Багато років тому WTB проводили збори дистриб'юторів в Downieville. Даунхіл в тих місцях сумно відомий величезною кількістю гострих каменів, які постійно пробивають колеса. До появи сучасних технологій, наші гості витрачали приблизно стільки ж часу на ремонт камер і покришок, скільки і на катання. Причини поломок були найрізноманітніші - покришки пробивалися про обід, звалювалися з краю ободу, отримували порізи боковини і протектора. Нам доводилося возити з собою пиво, щоб піднімати настрій нашим партнерам. В той час подібні проблеми були у всіх виробників покришок. В цьому році я був на презентації лінійки Shimano XTR, яка також проходила в Downieville. Всі байки були оснащені безкамерними колесами Shimano XTR, взутими в різні покришки WTB з безкамерною системою TCS, в які був залитий герметик. У презентації Shimano брало участь набагато більше людей, ніж у тому мітингу WTB і в цей раз каталися ми довше, тим не менш, у нас був лише один прокол! Можете назвати мене божевільним, але я вважаю, що цей приклад показує величезний прогрес.

Звичайно, ще багато чого можна поліпшити, але якщо використовувати правильне безкамерне встановлення покришок, то можна уникнути практично всіх проблем з пробоями і проколами. Ви думаєте, я або мої друзі, катаючись кожен день, турбуємося про проколи або пробиті покришки? Звичайно, ні!

Зараз великою проблемою для гірських велосипедів залишається сумісність шин і ободів при безкамерному використанні. Як ви гарантуєте, що ваша покришка і обід сумісні? Ви зможете легко встановити покришку, чи це перетвориться на кошмар? Чи зможете ви накачати покришку або повітря і герметик будуть шмагати назовні? Чи зможе покришка сісти на обід правильно при нормальному тиску або для цього її доведеться накачати до 100psi? Може покришка пошкодити обід з-за того, що сидить занадто туго? Сам факт, що споживачам потрібно постійно турбуватися про всі цих проблемах - це повне божевілля. Але по-справжньому жахливо те, що люди вважають ці проблеми нормальними. Вибачте, але я не хочу загинути із-за того, що буду використовувати не надійне поєднання покришки\обода, при якому покришка може несподівано стравити повітря або зіскочити. Кожен раз, коли я бачу нещасний випадок, що стався з-за злетіла з обода покришки, я засмучуюсь і негодую одночасно. Ларс Стернберг (Lars Sternberg) пробив покришку на двох різних етапах EWS (кубок світу з ендуро) і зміг закінчити заїзд, при цьому шина не злетіла з обода. Чому? Тому, що обід і покришка, які він використовував, відповідають бескамерному стандарту ETRO.


Безкамерна система WTB - одна з небагатьох використовуваних, які відповідають стандарту UST (Universal System for Tubeless). Цей стандарт диктує спеціальні правила, по яких обід стикується з покришкою. Для цього використовується прямокутна кромка, яка защипується в паз у відповідь на спеціальному виступі обода.

Що означає термін "Tubeless-ready"? Це не спеціальний стандарт, немає якоїсь інструкції, що пояснює точні технічні характеристики безкамерної посадки на обід покришки з маркуванням tubeless ready. Таким чином, ви отримуєте безліч продуктів tubeless ready, які не завжди добре стикуються один з одним. Ключем до правильного поєднання ободів та шин є стандарт ETRO (European Tire and Rim Trade Organization). Це універсальна інструкція, яка диктує правила сумісності безкамерних ободів та шин для мотоциклів Суперкросу, про які йшлося вище, і для автомобілів, які ми використовуємо щодня. Я гарантую, що ні один виробник автомобілів не стане встановлювати диски, з яких може зіскочити покришка під час їзди. Але найцікавіше, що інструкція ETRO включає в себе розділ безкамерних коліс для велосипедів. Якщо покришка і обід для гірського велосипеда зроблені у відповідності з технічними умовами ETRO для безкамерних систем, можна бути впевненим, що шина правильно встане на обід, легко сяде на спеціальний виступ і буде залишатися на місці під час їзди, навіть у спущеному стані. Всі продукти WTB відповідають стандарту ETRO, і ми маємо відмінні результати. У нас немає якоїсь власної запатентованої системи. Ми просто дотримуємося стандартів, загальним для всієї індустрії. Вся наша продукція відмінно поєднується з продуктами інших брендів, також наступних цього стандарту. І знаєте що? Наші обода і покришки не завжди добре сумісні з продуктами брендів, які не слідують стандартом індустрії. Так кого треба в цьому звинувачувати?

PB: Як ти відносишся до широких ободів? Які у них переваги і недоліки?

В даний час ми працюємо над двома новими стандартами ширини ободів і обидва вони набагато ширше, ніж поточні стандарти в індустрії (внутрішній розмір від 19 до 25 мм). Нам подобається, як веде себе покришка на широкому ободі. Відчуття від контакту шини з ґрунтом повністю інші, в хорошому сенсі. У той же час головний недолік широких ободів - це велика вага. Адже нікому не хочеться додати зайвих грамів в самому важливому місці - на зовнішньому діаметрі колеса. Карбон допомагає вирішити цю проблему, але виникає питання: чи ви хочете витратити великі гроші на карбонові обода? Ще один недолік, який ми виявили - необхідно повністю переробити профіль покришок, тому що всі існуючі покришки спроектовані для використання на ободах з внутрішньою шириною не більше 27мм. При встановленні звичайних покришок на дуже широкі обода профіль протектора виходить практично прямокутним.



Великим сюрпризом став новий стандарт коліс середнього розміру для фет-байків, розроблений WTB обід Scraper діаметром 27.5 дюймів спроектований для покришки шириною 2.8 дюйма. Це поєднання дає діаметр коліс близький до 29-ти дюймів, тому вони можуть бути встановлені на багато існуючих рам для 29-х коліс.

PB: Наскільки я можу пригадати, створення середньо розмірних коліс діаметром 27.5 дюймів для фет байків стало першою ексклюзивною розробкою вашої команди в цій області. Як я розумію, левову частку доходів WTB отримує від OEM покупців, тобто від виробників велосипедів. Як відомо ці великі компанії вимушені наслідувати суворі міжнародні стандарти, інакше їх можуть притягнути до дорогих судових тяжб. Чи може це бути основним мотивуючим чинником, який примушує WTB розробляти обода і покришки відповідно до консервативного стандарту ETRO?

Дякую за не найкращі слова. Тепер я знаю, що на тебе можна розраховувати, коли потрібно розбудити людей влучними словами. Я буквально готовий був скрутити собі шию, щоб знову домогтися визнання компанії WTB творцем інноваційних продуктів. Коли я прийшов працювати в WTB, компанія переживала далеко не найкращий період у своїй історії. Рішення про виробництво нових компонентів приймали люди, які не мали належної кваліфікації і знань в цій області. На щастя такі проблеми вже позаду, і, я сподіваюся, що дивлячись на новинки від WTB можна відчути подих життя. Я був би дуже радий показати тобі новинки, над якими ми зараз працюємо. Навіть ти дуже б здивувався і зрадів. 
Як я вже згадував вище, я не вважаю, безкамерні стандарти ETRO консервативними. Якщо правильно і ретельно їх дотримуватися, то завжди можна бути впевненим, що покришка буде на своєму місці. Ось так все просто, я вважаю. Я впевнений, що відхилення від стандартів ETRO викликають левову частку проблем з безкамерною гумою та ободами, з якими ми стикаємося сьогодні. Так, колеса діаметром 27.5 дюймів не регулюються стандартами ETRO, так, цей розмір є винятком. Тим не менш, конструкція наших шин і ободів такого розміру відповідає принципам ETRO, щоб гарантувати належну посадку і фіксацію покришки на ободі.

І, насправді, ти не правий щодо того, що OEM виробники слідують стандартам ETRO. Більшість виробників OEM продукції не зважають на стандарти ETRO. Вони не вважають це взагалі проблемою. Можливо, я занадто агресивний в бесіді про безкамерні стандарти ETRO, але я дійсно знаю, що трапляється, коли виникають проблеми і доводиться залучати адвокатів. Ніхто в нашій індустрії не хоче ходити по судах через проблеми з покришками та ободами.

PB: WTB завжди були прибічниками виробництва ободів з алюмінію і скептично відносилися до карбону. Зараз WTB готові до випуску своїх перших карбонових ободів і вилсетів. Що змусило змінити ваше відношення до карбону, і які переваги нового обода над аналогічними продуктами можуть обгрунтувати ваше рішення? 

WTB вже давно проводить випробування карбонових ободів. За цей час ми зламали величезну кількість тестових зразків - на багато тисяч доларів. Абсолютно безперечно, що кататися на ободах з карбону приємніше в усіх відношеннях. Але також неспростовний той факт, що на кожних змаганнях можна побачити безліч зламаних карбонових ободів, особливо якщо на гоночній трасі багато каменів. Згадайте, як я говорив, що спортсмени в даунхілі зрізають кути, щоб отримати перевагу. Карбонові обода також дають райдерам переваги. Вони легші і жорсткіші, тому дозволяють розганятися швидше. Такі обода дозволяють поліпшити загальні відчуття від управління велосипедом - до того моменту, коли ви проб'єте покришку до обода і він зламається.



Раніше в WTB вважали карбон не надійним матеріалом для виготовлення коліс, тому, коли в 2014 році Джейсон був помічений катаючимся на досвідчених зразках карбонових ободів WTB - це стало великим сюрпризом.

Нещодавно я висловив своє особисте ставлення до карбонових ободів. В певних умовах вони є найкращим вибором і можуть бути поза конкуренцією. Коли я (не від імені WTB) виступав проти карбону, це було головним чином тому, що наші райдери випробувачі були сильно незадоволені ними. Коли ви ламаєте карбоновий обід, швидше за все ваша поїздка закінчена. Марко Осборн (Marco Osbourne) нещодавно продемонстрував саме такий випадок у фіналі Oregon Enduro проходив у Hood River. При сильному ударі алюмінієвого обода в камінь найчастіше нічого страшного не відбувається. З'являється вм'ятина, але ви продовжуєте кататися. Який висновок можна зробити з цього? Для карбонових ободів є свій час і місце.
Звичайно, я б мріяв сказати, що карбонові обода WTB на голову краще конкурентів. Але насправді, якщо взяти достатньо великого хлопця і запустити його по кам'янистій трасі, то при сильному ударі він зможе розколоти обід. Замість цього такий хлопець, можливо, захоче вибрати алюмінієвий обід. Що я можу сказати напевно - наші обода з карбону перевершують вимоги тесту на міцність CEN, місця дотику ніпелів і обода найміцніші серед всіх конкурентів, а технологія накладання шарів вуглеволокна і склад скріплюючої смоли абсолютно унікальні. І звичайно, наші обода відповідають бескамерному стандарту ETRO. Ці чудові особливості створюють дійсно міцні колеса, на яких буде приємно кататися. Так, зараз я кажу, як менеджер з продажу. Правда в тому, що нам було необхідно зробити обода настільки міцними, щоб їх могли використовувати професійні спортсмени, не боячись зійти з дистанції через поломки. Саме гонщики, які катаються по-справжньому жорстко, підштовхнули нас до створення нових технологій укладання карбону і змусили довго експериментувати зі складом скріплюючої смоли. Наші обода не вбиваємі? Ні. Вони дуже міцні? Так. Краще, ніж конкуренти? Безсумнівно. Міцніше алюмінієвих? Ні. Крутіше Алюмінієвих? Упевнений, що так.

PB: Нещодавно з'явилися втулки з ширшими фланцями, а широкі обода вже продаються декілька років. Це виглядає як крок вперед, але не інновації. Як ти вважаєш, в чому проявлятиме наступний прорив в технологіях виробництва коліс?

Втулки з ширшими фланцями дійсно роблять колесо жорсткішим, що добре, але при цьому збільшується Q- чинник. Якщо використати асиметричний обід, то можна отримати такі ж відчуття від колеса без збільшення Q- чинника. Широкий обід жорсткіше при цьому поведінка гуми на невеликому тиску також покращується. При використанні широких ободів відчуття від покришки дуже сильно міняються, вона стає жорсткіше, і значно менше підвертається в поворотах. Головний мінус широких ободів - це збільшення ваги. Я вважаю, що першим кроком в поліпшенні технологій виробництва коліс може стати прийняття усією індустрією єдиних стандартів посадки покришок на обода. Ви здивуєтеся, наскільки покращають експлуатаційні якості ободів і покришок, якщо настановні параметри будуть стандартизовані. І вже після цього можна буде рухатися далі, покращуючи матеріали для зниження ваги і збільшення міцності.

всі новини
Оцінити:  
 

Теги: Велосипеди

Акції і знижки

всі акції

Спортивні магазини «Драйв-Спорт» у Вінниці, Києві, Дніпро, Харкові, Одесі, Кривому Розі, Запоріжжі та у Львові. Спорядження, одяг та аксесуари для активного відпочинку та спорту. Велосипеди горні та bmx, роликові ковзани та скейтборди, гірські лижи, сноуборди, льодові ковзани, туристичне спорядження, палатки, спальні мішки. Відомі марки та відмінні ціни.