Norco Optic - перші враження. Новини. Драйв-Спорт.
0
Київ каталог товарів
Київ
Адреси магазинів
Особистий кабінет
Блокнот0

Застосовувати
Застосовувати

Norco Optic - перші враження

19 квітня 2016

Парадоксально, як за останні роки канадська компанія, ще недавно бомбардирувавша планету потужними довгохідними байками для фрірайду і даунхілу, виявилася серед лідерів у виробництві легких короткохідних велосипедів для all-mountain і трейл-райдінга. До останньої категорії належить і новітня розробка від Norco - модель Optic. Легка і жорстка рама оснащена ретельно підібраними компонентами. Основним завданням було знайти ідеальний баланс між низькою вагою і міцністю, адже цей байк повинен однаково ефективно долати підйоми і не пасувати під керуванням досвідченого райдера на спусках.

Для більшості любителів гірського велосипеда «вічно еволюціонуюча» категорія трейлових байків є оптимальним вибором. У Norco заявляють, що не намагалися зробити «один байк для всього», Optic створювався, щоб втілити свіжий погляд на суть гірського велосипеда. У цьому велосипеді поєднуються ефективність педалювання гоночного апарату для крос-кантрі та геометрія, розрахована на складні, технічні спуски, а також універсальні компоненти. З легкістю влітати в круті підйоми, ганяти по кам'янистим сінглтрекам, не поспішаючи підніматися на високі гори, щоб потім кинутися вниз - це і є квінтесенція маунтінбайку.



Абсолютно всі райдери, що катаються по одному і тому ж трейлу, роблять це в своїй унікальній манері. Саме тому Optic випускається в двох варіантах: з колесами 29 дюймів, ходом підвіски 110 мм і вилки 120мм, а також колесами 27,5 дюймів, ходом підвіски 120мм і вилки 130мм. Кожен тип байка має 5 моделей, дві старші з карбоновими передніми трикутниками і алюмінієвими задніми пір'ями, і три молодші, повністю алюмінієві. У серці Optic - підвіска A.R.T., яка є варіацією системи з лінком Хорста. У Norco стверджують, що підвіска була серйозно допрацьована, щоб краще обробляти дрібні нерівності для хорошого зчеплення з поверхнею. При цьому прогресія підвіски була збільшена, щоб справлятися з жорсткими кам'янистими трасами на великій швидкості.



Norco стверджують, що провели величезну кількість тестів прототипів Optic, вивіряючи всі кути і пропорції обох версій цього байка. Тест райдери по черзі каталися на велосипедах з різним розміром коліс і варіантами геометрії, а потім обговорювали з інженерами необхідні зміни. Адже саме невеликі нюанси можуть зробити з просто хорошого катання епічну пригоду. Дивлячись на сухі цифри, можна точно сказати, що Norco застосували сучасний погляд на геометрію. Технологія Gravity Tune, при використанні якої довжина від осі заднього колеса до каретки збільшується зі зростанням розміру рами, була розширена. Тепер, при збільшенні розміру байка, разом довжиною верхньої і підсідельної труб пропорційно зростає не тільки цей параметр, але і змінюється кут підсідельної труби. Всі ці хитрощі повинні допомогти райдерам різного зросту досягти оптимального розподілу ваги і зрозумілого управління на технічних трасах, в поєднанні зі зручністю педалювання, гідного гоночного байка для XC.

Байки з колесами 27 і 29 дюймів також хизуються пологим кутом рульової труби (68 градусів для 27,5 і 68,5 для найнера). Обидві версії використовують новий стандарт кріплення осі заднього колеса Boost 148, що дозволило зробити довжину нижніх пір'їв однаковою для коліс 650B і 29 дюймів. Також, завдяки широкій втулці, вдалося залишити більше простору в задніх пір'ях для установки широких покришок. В цілому, на наш погляд, Norco відмінно впоралися із завданням поєднувати ефективність байка для крос-кантрі з пустотливою керованістю більш довгохідних велосипедів для all-mountain.




Комплектація C9.2 також підпорядкована ідеї поєднати різні стилі гірського велосипеда. Версії Optic з різним діаметром коліс відрізняються лише різним числом зубів на зірках системи, в іншому комплектації байків повністю однакові. За роботу задньої підвіски відповідає амортизатор Fox's Float DPS Performance Elite EVOL. Вилка Fox 34 Float Performance Elite оснащена віссю 15мм і стандартом кріплення колеса Boost. Кермо Race Face Turbine шириною 760мм, а також виносом довжиною 50 мм однозначно говорять про можливість жорсткого, агресивного катання. Регульований підсідельний штир Rock Shox Reverb прийшов на Optic зі світу all-mountain. А ось покришки Schwalbe шириною 2.25 дюйма явно прийшли зі світу крос-кантрі та на сліді, за якими нам довелося кататися, виявилися не до місця. Відносно вузькі обода Easton AR 29 шириною 24 мм також не ідеальні, втім, зі своїм завданням впоралися гідно. Легкі колеса дозволяють скинути досить багато ваги з 29-х коліс, так що мотивація установки цих компонентів гранично зрозуміла. Крім того, не всі потенційні покупці Optic використовуватимуть його в таких жорстких умовах, як довелося нам, а на рівному грунті ці колеса будуть швидше плюсом.

Гальма Shimano XT з роторами 160мм ззаду і 180мм спереду впевнено зупинять байк з будь-якою швидкістю. Трансмісія Shimano XT 1х11 зарекомендувала себе зразком надійності, а шатуни RaceFace Turbine додають канадського шарму. Окремо варто зауважити, що Norco кладуть в коробку з байком передній перемикач, манетку і зірки 2636 для тих, хто вважає за краще трансмісію 2х11.


Колеса з завданням справляються. Покришки? Не зовсім.


Кермо шириною 760мм з низьким підйомом відмінно підходить Optic.


Над рамою багато простору, а кут підсідельної труби в розмірі М - 74,9 градуса.


Верхня модель Optic C7.1 з колесами 27,5 дюймів хизується трансмісією SRAM XX1.


Проводка сорочок виконана бездоганно і надійно герметизована. На карбонових моделях проводка внутрішня, на алюмінієвих - зовні.

Norco Optic в справі



Тест райдерам вдалося спробувати Optic C 9.2 і C7.2. які відрізняються між собою тільки розміром коліс. Коли ми запитували інженерів Norco, який з байків їм здається більш цікавим, на наш подив всі одностайно відповідали, що це найнер C9, тому, вирішили почати саме з нього. Тести проходили в Каліфорнії, в містечку Santa Rosa, знаменитому жорсткими, кам'янистими трейлами.



Девізом творців Optic є фраза: «Дивись на трейли інакше». Ця ж фраза мотивує багатьох райдерів повісити на стіну свої довгохідні байки і кинути виклик самим собі, вирушаючи підкорювати улюблені трейли на велосипедах, з ходом, вдвічі меншим, ніж раніше. При цьому, найчастіше, задоволення від катання збільшується пропорційно зменшенню ходу підвісок.

Розміри рам Norco Optic відрізняються в меншу сторону, в порівнянні з деякими іншими виробниками. При зрості 170 см розмір М відмінно підійшов нашому тест райдеру. При цьому його зріст вважається нижньою межею цього розміру. Optic відчувається більш компактним, в порівнянні з іншими байками такого ж розміру. Навіть з урахуванням цього, він відмінно збалансований, на крутих підйомах і спусках достатньо невеликого переміщення ваги, щоб домогтися максимального зчеплення з грунтом.



Найяскравішим враженням від Optic C9.2 були захоплені відчуття від проходження поворотів. Навіть з вузькою і не самою чіпкою гумою Norco завжди тримався потрібної траєкторії, а коли покришки починали втрачати зчеплення, залишався гранично передбачуваним і легко контрольованим. Ми не змінювали гуму на більш широку, з агресивним протектором, хоча нам дуже хотілося це зробити. Як мінімум, це б дозволило оцінити, наскільки жорстко можна атакувати ці трейли на Optic, в порівнянні з байками для ендуро, які ми тестували тут всього тиждень тому.


Колеса розміром 29 дюймів краще перекочуються через перешкоди, тому логічно, що хід підвіски Optic C9.2 на 10мм менше, ніж у його аналога з колесами 27,5 дюймів.

Ми очікували, що Optic буде вистрілювати в підйоми, і при установці амортизатора в положення «trail» він підіймається вгору набагато простіше будь-якого байка для all-mountain. У той же час, нас не дуже вразило те, як байк прискорюється. Чотирьох важільна підвіска відмінно відпрацьовує нерівності і допомагає не тільки на спусках, а й в підйомах, забезпечуючи задньому колесу максимальний контакт з грунтом. При цьому вона також трохи гасить потужні різкі натискання на педалі при спробі швидко прискоритися. Рівномірне кругове педалювання підходить набагато краще, якщо ви хочете домогтися максимальної віддачі.


На технічних підйомах для підтримки швидкості найкраще працює рівномірне кругове педалювання.

У затяжних підйомах Optic з 29-ми колесами практично не відрізняється від класичного двухпідвіса для крос-кантрі. Незважаючи на те, що задній амортизатор має три положення компресії (Open, Lockout, Smooth trail), на нерівній поверхні місцевих трейлів ми воліли завжди тримати його у відкритому положенні. Байк добре педалювався, багато в чому завдяки відмінному зчепленню на запорошених, слизьких, місцями непередбачуваних підйомах. При цьому небажане розгойдування при різких прискореннях, зазначене раніше, може бути повністю виключено, якщо перевести регулювання компресії в положення lockout, але, з огляду на нескінченні нерівності, ми вважали за краще не відволікатися на постійне використання регулювання. Також як і амортизатор, вилка завжди використовувалася в положенні open. Ми додали пару клацань низькоскоростної компресії, щоб виключити небажану розкачку, спровоковану рухами райдера, а також просідання вилки при атаці поворотів.



Незважаючи на те, що байки з 29 і 27,5 колесами створені для однакового використання і відрізняються ходом підвісок всього на 10 мм, різниця в їх поведінці стала очевидною досить швидко. У порівнянні з Optic 650B, найнер, безумовно, довів свою перевагу в підйомах і їзді по прямій. Optic C7.2 ефективно реагує на кожне натиснення педалі, але в порівнянні з C9.2 виникає виразне відчуття, що він долає меншу відстань при кожному оберті педалей і поступається великому брату в накаті. У той же час, коли справа доходить до технічних спусків по курному грунту, байк з колесами 650В контролюється легше, ніж Optic на 29 колесах. Це перше враження, звичайно, з'явилося завдяки трохи більшому ходу підвіски і податливості до різкої зміни траєкторії коліс меншого розміру. Байк явно відчувається більш «живим» в управлінні та провокує райдера похуліганити.

Проте, з огляду на те, що Optic має виражену «крос-кантрійну» спрямованість переваги C9.2 здаються нам очевидними. На спусках він цікавий в управлінні, багато в чому завдяки пологому куту рульової труби, і трейловій геометрії в цілому. Байк відчувається жорстким і зібраним. Він легко справляється з невеликими стрибками і повертає з дивуючою для найнера спритністю. Великі стрибки, на початку, трохи лякають. Але коли звикаєш до його компактного шасі і низької каретки, що збільшує відчуття знаходження між великих 29 коліс, розумієш, що байк здатний на більше, ніж здається на початку. При цьому, найнер помітно краще справляється з великими каменями і корінням, ніж його аналог з колесами 27,5 дюймів.

В цілому, Norco Optic повністю виправдав очікування. На ньому впевнено почуваєш себе на швидкісних і технічних спусках, при цьому він настільки легко дряпається в гору, що здатний надихнути райдера піднятися вище, ніж було заплановано, заради того, щоб додати собі задоволення продовжити спуск. Або зробити ще коло в лісі перед заходом. Його, безумовно, оцінять любителі крос-кантрі, які не проти поганяти по трейлам в горах собі на втіху.

за матеріалами: Pinkbike, Bikemag

всі новини
Оцінити:  
 

Теги: Велосипеди

Акції і знижки

всі акції

Спортивні магазини «Драйв-Спорт» у Вінниці, Києві, Дніпро, Харкові, Одесі, Кривому Розі, Запоріжжі та у Львові. Спорядження, одяг та аксесуари для активного відпочинку та спорту. Велосипеди горні та bmx, роликові ковзани та скейтборди, гірські лижи, сноуборди, льодові ковзани, туристичне спорядження, палатки, спальні мішки. Відомі марки та відмінні ціни.