GT-Вінтаж: LTS. Народжений у 1995. Новини. Драйв-Спорт.
0
Київ каталог товарів
Київ
Адреси магазинів
Особистий кабінет
Блокнот0

Застосовувати
Застосовувати

GT-Вінтаж: LTS. Народжений у 1995

06 лютого 2018

Друга половина 90-х - найгарячіша пора в розвитку і вдосконаленні маунтінбайку. Це час нових технологій, інновацій та дизайну. Ві-брейки прийшли на заміну кантеліверним гальмах, (дискові вже стояли за лаштунками), а анодовані компоненти, сяючи ліловим або синявою, били рекорди продажів. Прийшов час слави і для амортизаційних вилок, ще недавно осуджуваних, як «образу чистоти спорту». А великі і маленькі компанії з різним ступенем успішності приступили до виробництва велосипедів-двухпідвісів.

В обоймі першопрохідців виявилися і GT Bicycles, котрі створили до 1995 року LTS, на якому молодий Ніко Вул'є (Nico Vouilloz) виграв етап Кубка світу DH в Cap d'Ail (Франція). А рік потому Ніко і LTS стали Чемпіонами світу, посунувши в австралійському Cairns домінувавшого тоді Шона Палмера (Shaun Palmer). Стів Піт (Steve Peat), Майк Кінг (Mike King) і Ханс Рей - ось далеко неповний список «велетнів МТБ», хто провів чимало часу на борту GT LTS або його версії в карбоні - STS.



GT LTS в деталях:
• Розмір коліс: 26 "
• Хід підвіски: 100мм
• Кут рульової колонки: 69.7 °
• Рама: алюміній 6061, рокер-лінк - титан.
• Нижні пір'я: 424.4мм
• Випускаючі розміри: 14.5 ", 16", 18 ", 20"

Базою для створення 100-міліметрового щастя став GT RTS з його мізерними 2.5 дюймами ходу підвіски, відчувається ще менше, просідаючи під обертанням педалей. Давший чимало поживи скептикам перших двухпідвісів, RTS був, по суті, деяким способом загравання з власниками хардтейлів, які шукають варіант «м'якше». Час «плюшу» при прогресивній роботі ще не настав ...

Проте, RTS був досить успішний і на хвилі його популярності GT вирішили зробити більш довгохідну версію. Логічно це виглядало легко, але Джим Басбі (Jim Busby Jr. - інженер GT, який працює з підвісками, через кілька років він придумає Independent Drivetrain) дуже швидко виявив, що на ділі все не так просто як на словах. Експериментуючи з кінематикою, Джим зрозумів, що «рокер-лінк», збільшений для 100-міліметрової підвіски, веде до повної втрати контролю за анти-скватом. Марк Пітерман (Mark Peterman - продакт менеджер, який працював тоді під керівництвом Басбі) сказав тоді, що «RTS з його 65-ю міліметрами був у всіх відносинах« річчю в собі», закінченим продуктом, а простий апгрейд привів до появи в його роботі багатьох дуже дивних речей ».



Прибравши RTS з робочого столу, Басбі приступив до створення нового проекту з більш активною підвіскою. За словами того ж Пітермана: «Якщо ви не знаєте Джима, то уявіть собі божевільного провісника, оракула, вриваєючогося в кімнату нарад, який робить заяву і тут же вибігає назад, залишаючи нас, дивлячись один на одного в спробах пояснити, про що він тільки що говорив. Ми всі були напружені: постійними спробами зрозуміти ідеї Джима з одного боку, і з іншого - зобов'язанням перетворити їх в кінцевий продукт, працездатний і за розумною ціною ».

Поступово думки матеріалізувалися в готовий продукт, створений з шматків алюмінієвих труб і фрезерованих деталей на домашньому виробництві GT в Каліфорнії. Його підвіскою стала змінена версія чотирьох важільної платформи Horst Link (так-так, GT заплатили власникові патенту за можливість її використання) з шарніром на нижніх пір'ях біля дропаутів. Спочатку доступний тільки як фреймсет, LTS мав титановий лінк і комплектувався амортизатором Fox Alps 4, що забезпечує 4 дюйма ходу підвіски. Але він не пропонував необхідної кількості зовнішніх налаштувань, тому GT звернулися в Rock Shox. Ті зробили пружинний амортизатор, комплектувавший верхні серійні моделі, в той час як початкові, наприклад LTS-3, отримали амортизатор-еластомір. Рама одного з перших LTS досі перебуває в шоу-румі офісу GT в Коннектикуті і є хорошим прикладом для розуміння того, на що були схожі велосипеди того часу.



У 1997 році GT LTS зробив ще один крок вперед, отримавши можливість змінювати хід підвіски: 3.7 або 4.7 дюйма. Крім цього, в лінк, що кріпить амортизатор, була вмонтована цапфа, за допомогою якої можна змінювати висоту каретки. У такому вигляді LTS проводився до 1999, відразу після міленіуму поступившись місцем наступному творінню Джима Басбі - i-Drive.

GT LTS був добре прийнятий на ринку, його підвіска отримала хороші відгуки, а сам він не раз привозив своїх «людей» на даунхільні і слаломні подіуми. Мабуть, єдине, що отруювало його життя - це підшипники ковзання, встановлені у всіх восьми його шарнірах, обрані через зменшення ваги і вартості байка. У міру потрапляння бруду та зносу вони видавали неприємний писк, доставляючи рівні порції головного болю райдерам і представникам велосипедних магазинів. Сьогодні більшість виробників велосипедів використовують в шарнірах підвіски підшипники кочення закритого типу, але є й ті, хто залишився вірним втулкам. Так що, за деяким винятком, ця проблема актуальна і сьогодні. 



З моменту, коли Джим Басбі приступив до роботи над GT LTS, пройшло майже 25 років, і основні принципи, закладені ним в дизайн підвіски, знайшли застосування у багатьох виробників тієї епохи. Релевантні вони і сьогодні. Просто подивіться на байки 2018, ви знайдете чимало схожих рішень: в кріпленні амортизатора, регулювання геометрії та ходу підвіски, словом все, що робить педалювання активніше, а його підвіску - чутливішою. Це дає право стверджувати, що LTS - ще один продукт, з яким GT випередили час.
всі новини
Оцінити:  
 

Теги: Велосипеди

Акції і знижки

всі акції

Спортивні магазини «Драйв-Спорт» у Вінниці, Києві, Дніпро, Харкові, Одесі, Кривому Розі, Запоріжжі та у Львові. Спорядження, одяг та аксесуари для активного відпочинку та спорту. Велосипеди горні та bmx, роликові ковзани та скейтборди, гірські лижи, сноуборди, льодові ковзани, туристичне спорядження, палатки, спальні мішки. Відомі марки та відмінні ціни.