GT-Вінтаж: Літаючий банан. Історія Едді Фіола. Новини. Драйв-Спорт.
0
Київ каталог товарів
Київ
Адреси магазинів
Особистий кабінет
Блокнот0

Застосовувати
Застосовувати

GT-Вінтаж: Літаючий банан. Історія Едді Фіола

17 січня 2015

Герой нашого чергового ретро-випуску - Едді Фіола (Eddie «The Flying Banana» Fiola), легенда, яка стояла біля витоків розквіту BMX Freestyle початку 80-х років минулого сторіччя. Його ім'я принесло славу GT Bicycles задовго до початку царювання маунтінбайку. 

Едді вперше «засвітився» в кінці 1981 року, коли його помітив Боб Моралез (Bob Morales - в той час райдер Haro), бачачи, як хвацько Едді розгортає скейтпарк Лейквуду (Lakewood, Каліфорнія). Буквально через пару місяців Боб допомагає своєму новому другові знайти спонсора - японського виробника велосипедів і компонентів Kuwahara Sh?kai, куди незабаром після Едді переходить і сам. Там вони обидва беруть участь у розробці дизайну велосипеда BMX, який брав участь у культовому фільмі Стівена Спилбелберга «Extra-Terrestrial» (E. T.). У тому ж році 16-річний Фіола вперше отримує титул King of the Skateparks в категорії «Експерти».



Проте вже на початку наступного року Едді і Боб переходять у GT Bicycles, де беруть участь у створенні, мабуть, найвідомішої рами - GT Performer. Вони беруть участь у численних шоу, включаючи виступ у перервах між заїздами змагань з мотокросу Super Bowl на Anaheim Stadium, яке спостерігали 40.000 глядачів. У тому ж році він знову отримує титул King of the Skateparks і запрошення судити Чемпіонат світу серед любителів. З цього року Едді Фіола залишається з GT Bicycles аж до завершення своєї спортивної кар'єри в 1987 році.



У 1984-му році Едді стає членом ASPA (American SkatePark Association, організація, пізніше відома як AFA - American Freestyle Association), опікаючої найвидатніших фрістайлерів. Влітку цього року Едді виграє Національний Чемпіонат, що проходить у Venice Beach (передмістя Лос-Анджелеса), і відбуває до Великобританії для участі в серії контестів, що транслювалися по телебаченню на всю країну, показових виступах та інтерв'ю. Саме тоді, від коментатора трансляцій, він отримує прізвисько «The Flying Banana», дане йому з-за яскраво-жовтого кольору рами і одягу. У тому ж році Едді знову виграє титул King of the Skateparks, на цей раз в категорії Pro і стає кращим фристайлером року за версією відразу двох видань - BMX Plus! і BMX Action Віке Magazine.



С 1985-го года Эдди Фиола был, что называется, нарасхват. Постоянные разъезды по соревнованиям и выступлениям, съемки в фильмах, для журналов и рекламы, многочисленные интервью и благотворительность. Он выигрывает кубок NORA, организованный журналом Freesytlin’ и снова становится лучшим по версии BMX Plus! В 1986-м году Эдди получает приглашение поработать каскадером на съемку фильма «Rad», и актер Билл Аллен (Bill Allen), исполняющий одну из главных ролей, из-за Эдди вынужден перекрасить волосы. Фиола выигрывает Чемпионат мира IBMXF в Ванкувере и его снова отмечает BMX Plus! Сезон заканчивается вторым общим местом King of the Skateparks…



За свою кар'єру Едді знявся в понад сотні BMX відео і брав участь як каскадер в дев'яти повнометражних художніх стрічках, таких як Contraband, Paul, The Dukes of Hazzard і навіть у четвертій серії саги про Індіану Джонса. В кількох фільмах, наприклад, Spy Hard (відома у нас пародія на шпигунські фільми з Леслі Нільсеном у головній ролі), він зіграв самого себе.
Едді Фіола брав участь в тестах велосипедів для журналу BMX Plus!, проектуванні Redline BMX, парку Woodward West Самр і розробці 22-дюймової рами Faction для Mongoose. 
У 2009-му році Едді Фіола був прийнятий у Зал Слави ABA (American Bicycle Association).
У 2013-му Фіола випустив свій іменний фреймсет, що отримав назву EF Proformer і вироблений в кількості всього 250 екземплярів. 
Все перераховане вище - далеко не всі його проекти, виступи і нагороди за них...



Сайт bmxmuseum.com, відомий своєю великою колекцією фотографій вінтажних велосипедів, надсилають їх власниками, обговорюють свої скарби на форумі і періодично збираються покататися і потусуватися, вирішив відкрити нову рубрику - інтерв'ю зі знаменитостями. Першим гостем став Едді Фіола, який прийшов у гості до одного з охоронців фотоколекції - Мартіну Уендту (Mаrtin Wendt). 

MW: Привіт, Едді, велике спасибі за те, що прийшов до нас. Для початку - трохи твоїх анкетних даних.
Повне ім'я: Едвард Лінн Фіола (Edward Lynn Fiola).
Вік: 50 років (народився 28 вересня 1964 року).
Місце народження: Bellflower, Каліфорнія.
Де зараз проживаєш: Temecula, Каліфорнія.
Сімейний стан: Одружений з 1991 року, дочка Одрі.
Скільки часу ти змагався: з 1980 по 1988 рік.
Які в тебе були спонсори: Kuwahara, Vans, Oakley, GT, Max Leathers, Torker, SE, Redline, Odyssey, Skyway, Shimano, Local Motion, G&S і ще близько 50 інших, яких я вже не можу пригадати.
Твоя улюблена їжа: Гамбургери з In-N-Out.



MW: Твої улюблені байки, на яких ти катався?
EF: Раніше - GT Performer. Зараз - EF Proformer. Виглядають вони, звичайно, олдскульно, але котять не гірше багатьох сучасних байків. 

MW: Хто був твоїм кращим спонсором і чому?
EF: Усі велосипедні... Коли ти отримуєш велосипеди і екіпіровку, ти почуваєш себе щасливим, як дитина, що опинилася в кондитерській крамниці!

MW: А хто був гіршим спонсором?
EF: Спонсор за визначенням не може бути поганим.




MW: Розкажи про саме божевільне шоу, в якому тобі довелося брати участь.
EF: Всі вони були по-своєму божевільними... Було у нас одне шоу в Англії. Там було стільки народу, що після виступу нам довелося втекти від фанатів через пожежний вихід, так як автограф-сесія занадто затягнулася. Ну і звичайно - Роквіль (1986 GT World Tour)!!

MW: Ти зберігаєш свої старі велосипеди? Якщо так, то які? Чи є їх фото у нашому музеї? 
EF: У мене залишилася пара байків, з якими я їздив GT World Tour і катався скейт-парки. Вважаю, що їх фотографії викладені у вашому музеї.

MW: Ти став тим, ким мріє стати кожен райдер по завершенні BMX-кар'єри - успішним голлівудським каскадером. Як це сталося?
EF: У 80-х, коли BMX був дуже популярний, на нього звернуло увагу телебачення. Вони звернулися в журнали і попросили скласти для них список найбільш крутих райдерів. Нас запросили на студію, ми пройшли випробування і деяких з нас залишили. Це було круто. Коли BMX-манія стала стихати, я робив деякі трюки на MTB, дивлячись на нього як на великій BMX. Але тоді я хотів робити більш традиційні для кіно речі: красиво падати з різної висоти, битися і розбивати автомобілі.


MW: Будучи каскадером, ти отримував травми? Чи допоміг тобі BMX, щоб навчитися падати без ризику для здоров'я?
EF: Не зовсім. Однак я падав з велосипеда стільки разів, що, так, я в будь-який момент був готовий впасти звідки-небудь на вимогу. Забавно те, що раніше мені платили за катання на велосипеді, а потім, на студії стали платити за падіння (в тому числі і з нього).

MW: Ти водиш великий пікап, як у Кольта, головного героя «The Fall Guy» (популярний серіал про каскадера, вечорами підробляючим через брак грошей «мисливцем за головами»), дублером якої ти був, або яка зараз у тебе машина?
EF: У мене є великий Dodge 2500 4x4. Я все ще їжджу на Honda CR-X 1985-го року. А взагалі підшукую який-небудь комфортний мінівен.



MW: Три твоїх улюблених актора, з якими ти працював і фільми, в яких це сталося.
EF: Уілл Сміт і фільм «Hancock», Харрісон Форд «Indiana Jones Crystal Skull», ну і звичайно, Чак Норріс і телесеріал «Walker Texas Ranger».

MW: Найяскравіші тобі фільми, в яких ти працював і чому?
EF: «Dusk Till Dawn 2: Texas Blood Money» - за можливість побувати в Південній Африці. «Stick It» - за номінацію в Taurus World Stunt Awards («Оскар» для каскадерів). «Freerunner» - малобюджетний фільм, але ми вдосталь порозважалися під час зйомок. 

MW: Трюки, які ти робив, були всі пов'язані з велосипедом?
EF: В більшості своїй - так. А ще я був застрелений, мене збивав автомобіль, я падав з дахів будівель, перекидався по щаблях сходів, мене підривали, підкидали і я перевертався в автомобілі.

MW: Зараз ти зайнятий в якихось проектах?
EF: Ні, 10 місяців тому у мене була операція на тазостегновому суглобі і зараз я проходжу курс реабілітації, який триватиме ще 2 місяці.

MW: Чим Едді Фіола займеться в майбутньому? Може, ще один ретро-велопроект?
EF: Одного разу я вже зробив 250 велосипедів, і повертатися ні до чого подібного більше не хочу. За моєю спиною ніхто не стоїть, ті байки я зробив виключно на свої гроші. Ця тема закрита. Так що я повернуся в кінобізнес, якщо, звичайно, не виграю в лотерею.



MW: Як ти прийшов до катання на BMX?
EF: Я ніколи не любив командні види спорту, там завжди знайдеться той, хто буде винен у загальному програші або той, хто звинуватить в цьому тебе. У BMX Freestyle, якщо щось пішло не так, звинувачувати, крім себе, нікого.

MW: Ти коли-небудь брав участь в Race або стрибав дьорт?
EF: Так, я ганявся на BMX треку, але я ніколи не був прорайдером. Також я стрибав дьорти, навіть брав участь у контесті, але більше для фану, не піклуючись про місце, яке займу.



MW: Чим відрізняється нинішній прорайдер від тих, хто був ним, коли ти знаходився на піку своєї кар'єри?
EF: На всю Каліфорнію нас таких було всього чоловік 8 чи 10... Всього 5 веложурналів і не більше десятка скейт-парків. Зараз - сотні парків, десятки видань і тонна райдерів, кожен з яких гідний бути про. Але ймовірність стати їм і заробляти на життя катанням в такій конкуренції істотно менше, ніж в мій час.

MW: Що, по-твоєму, вплинуло на розвиток BMX за ці роки?
EF: Глобальне освітлення в ЗМІ, телебачення та інтернет з усіма його мережами і YouTube'амі...

MW: Чи є щось таке, що ти б хотів змінити в сучасному BMX Freestyle?
EF: Я б хотів, щоб повернувся одяг, подібнаий до того, в якому ми виступали і завдяки якому всі бачили, що ми - спонсоровані райдери. Подивіться, наприклад, на мотокроссменів. Там ви ніколи не побачите хлопців зі спущеними штанами, з яких визирає половина дупи, і незрозуміло хто оплачує їх рахунки. 

MW: Чи думаєш ти про те, що світ сучасного BMX заборгував вам, першовідкривачам цього спорту?
EF: Ні, але якщо він думає інакше, це було б непогано (сміється).

MW: Дякуємо, Едді, що приділив нам час!



Ніщо не стоїть на місці, BMX продовжує свій розвиток, трюки, що виконуються сьогоднішніми зірками, заворожують своєю складністю і красою. Однак 35 років тому, коли цей спорт тільки пускав свої перші паростки, у нього вже були свої герої. І звання одного з них по праву носить Едді Фіола.




всі новини
Оцінити:  
 

Теги: Велосипеди

Акції і знижки

всі акції

Спортивні магазини «Драйв-Спорт» у Вінниці, Києві, Дніпро, Харкові, Одесі, Кривому Розі, Запоріжжі та у Львові. Спорядження, одяг та аксесуари для активного відпочинку та спорту. Велосипеди горні та bmx, роликові ковзани та скейтборди, гірські лижи, сноуборди, льодові ковзани, туристичне спорядження, палатки, спальні мішки. Відомі марки та відмінні ціни.