GT Helion Comp 2015. Теорія і практика. Новини. Драйв-Спорт.
0
Київ каталог товарів
Київ
Адреси магазинів
Особистий кабінет
Блокнот0

Застосовувати
Застосовувати

GT Helion Comp 2015. Теорія і практика

12 лютого 2015

Не секрет, що більшість виробників велосипедів одночасно з глянцевими анонсами і тестами топ-моделей піддаються спокусі зробити «молодшу» модель тієї ж серії максимально доступною і заради цього готові йти на різні компроміси і хитрощі в роботі підвіски. Давайте подивимося, чим же пожертвували або від чого відмовилися GT при виробництві бюджетного двухпідвіса Helion Comp? Чи отримає його 110-міліметрова підвіска такі ж радісні відгуки, якими вона була обсипана після тестів верхніх карбонових моделей Helion?

Рама і комплектація: вражаюче, але не без складнощів.

GT дали життя підвісці Independent Drivetrain більше 20 років тому і, розвиваючи та вдосконалюючи, досі її дотримуються. Остання версія, випущена в серію в минулому році, хоча і змінила назву на AOS (Angle Optimized Suspension), але залишилася вірною основним принципам ID. Ми вважаємо, що, незважаючи на всю свою ефективність, AOS, можливо - одна з самих «крутих» конструкцій, здатна виявитися надто складною для велосипеда масового виробництва, що, на перший погляд, ми абсолютно щиро вважаємо недоліком.

Арка, утворена в нижній частині підсідельної труби, в яку поміщений задній амортизатор, виконана з декількох зварених між собою гідроформованих секцій, що не залишають, крім запропонованого виробником, більш витонченого способу проводки гальмівних гідроліній і сорочок для тросів Шифтер. Навіть передній перемикач з кріпленням Direct Mount, покликаним полегшити страждання користувачів при його налаштуванні, встановлений на рухому, ковану зварену конструкцію, іменовану Pathlinik. При цьому доступ троса Шифтер до нього неможливий без гнутої трубки, типу тієї, яку ви могли бачити на ободних V-образних гальмах.


Акуратна шкала допомагає спростити установку сега для задньої підвіски велосипеда.

Забігаючи наперед скажемо, що робота всієї цієї конструкції, і справді, вражає. Але не менше вражає кількість деталей, з яких складається рама і процес їх складання в єдине ціле, що викликає думка про те, що все це може коштувати до біса дорого. А раз так - значить, зменшується резерв для іншої частини велосипеда і тоді ціна байка або істотно вище конкурентів, або вступає в компроміс з працездатністю його комплектуючих. Що ж, перевіримо?

Однак, ми залишилися задоволені первинним оглядом байка. 740-міліметрове кермо, хоча і дещо широкувате для «крос-кантрійця» з ходом підвіски всього 110 міліметрів, але дає йому більший, ніж звичайно очікуваний у байків цієї категорії, потенціал в управлінні і контролі. 80-міліметровий виніс дозволяє легко забиратися в підйоми. Обидва вони добре поєднуються з кутом рульової колонки 69.5 градусів, роблячи байк не надто метушливим, якщо ви просто катаєтеся. Але якщо ви - любитель атакувати повороти на трейлах, вам доведеться або добре довантажувати байк, або поставити виніс трохи коротше.

Незважаючи на приналежність байка до XC, його рульове управління відповідає принципам сучасного трейлрайдінга.

Добравшись до заднього амортизатора і вилки - компонентів, через які страждає більшість дешевих велосипедів, ми спочатку подумали, що і GT Helion Comp потрапив у цю пастку. Задній амортизатор X-Fusion 02 RL вперто відмовлявся працювати, а коли його «складали» із зусиллям, він «вистрілював» назад з диким металевим стуком.

У надії, що дана проблема трапилася тільки з нашим піддослідним, а не є результатом компромісу працездатності і ціни для всіх велосипедів цієї моделі, ми зв'язалися з представництвом X-Fusion, де нам підказали, як ми можемо вирішити цю проблему. Суть її виявилася в поршні негативної повітряної камери, змастивши який, ми, нарешті, отримали нормально працюючий амортизатор.

У катанні та управлінні: жорсткий, накатистий і чуйний.


Відсутність наскрізної осі не заважає роботі вилки SR Suntour Raidon.

Незважаючи на велику кількість в рамі з'єднань і шарнірів і відсутність наскрізних осей в дропаутах, Helion Comp вражає своєю жорсткістю і здатністю чинити опір бічним навантаженням. Як і більшість кантрійців-короткоходів, Helion Comp досить приземкуватий. Це робить його поведінку на трейлах передбачуваною і стійкою. Але для Helion Comp цього мало, завдяки особливому розташуванню заднього амортизатора і елементів підвіски, байк має максимально низький центр тяжіння, який додає йому ще більше стійкості та більше контролю в управлінні.

Робота підвіски приносить відчуття комфорту і безпеки. Запорукою цього є те, як підвіска реагує на перешкоди і різкі удари. Головний шарнір, розташований вище, ніж у більшості рам, при наїзді перешкоду (камінь, яма або корінь) переміщує заднє колесо вгору і назад. Саме він робить рух по великих нерівностях більш легким плавним, ніж шарнір, розташований біля каретки.


Просте рішення, яке демонструє як високорозташований головний шарнір може обійтися без шкідливих звичок.

Але в звичайній ситуації високе розташування шарніра викликає шкідливий побічний ефект, виражений в опорі педалювання, і цей ефект тим сильніше, чим на більший хід працює підвіска. Тому каретка і шатуни встановлені не як зазвичай, в передньому трикутнику, а в окремому елементі (Pathlink), пов'язаним з ним і нижніми пір'ям шарнірами. Задній амортизатор також розташований між переднім трикутником і Pathlink'ом. Тому при роботі підвіски каретка також рухається назад, проходячи приблизно половину відстані, на яку назад зміщується вісь. Такий «підвішений» стан каретки, залежний від стиснення підвіски, практично повністю знищує негативний ефект, викликаний високорозташованим головним шарніром.

Катаючись на GT Helion Comp, ми відзначили, як гладко він обробляє дрібні нерівності і як перекочує через великі перешкоди, залишаючи враження більш приємні, ніж зазвичай очікувані від велосипеда за таку ціну. З великими, до «пробою», ударами цей малюк справляється без проблем, адже в ньому хід підвіски - всього 110 міліметрів. Ні задній амортизатор, що працює на весь хід, ні трансмісія, половина якої підвішена на pathlik, ніщо не заважає байку швидко розганятися і підтримувати максимальну швидкість, яку тільки здатні розвинути наші ноги.


Задній амортизатор X-Fusion 02 RL контролює підвіску.

Вилка SR Suntour Raidon досить добре впоралася з покладеними на неї обов'язками. Її робота в союзі з задньою підвіскою залишила відчуття «приклеєності» байка до грунту, контроль не губився навіть на сипучій щебінці. Додайте до цього можливість блокування обох амортизаторів, і ви отримаєте універсальну машину, здатну забиратися на будь-які підйоми, зловити «флоу» на сінглтреках і долати технічні секції з великим ухилом. Словом, здатної на більше, ніж будь-який хардтейл і більшість двухпідвісів за схожу з GT Helion Comp ціну.

Важіль Pathlink, постійно рухає каретку, викликає легке відчуття «гумового ланцюга», втім, компенсується божевільним зчепленням, необхідним при їзді в гору. Ця «плюшевість» особливо допомагає у подоланні технічно складних секцій, що зустрічалися нам під час підйомів. Покришки WTB BeeLine, чий малюнок протектора говорить про те, що вони більше орієнтовані на швидкість, ніж на зчеплення, в підйомах не прослизали, вели себе досить передбачувано, але не особливо вразили. Свій потенціал вони розкрили лише тоді, коли, заблокувавши амортизатор і вилку, ми виїхали на гладке і жорстке покриття і як слід натиснули на педалі.


Байк наділений вражаючою здатністю їхати вгору по будь-якому покриттю.

З урахуванням складності конструкції підвіски і відносно невеликій вартості байка в зборі (роздрібна ціна у Великобританії - ? 1300), GT Helion Comp виявився не «важковаговиком» як ми очікували. Його контрольне зважування показало 14.12 кілограм. Загалом, ми не впевнені, що ви будете мріяти про хардтейл, коли дорога піде вгору.

Ложка дьогтю: нас засмутили деякі деталі, комплектуючі байк, наприклад, шіфтери Shimano Alivio для 9-швидкісної трансмісії, незважаючи на передній і задній перемикач SLX. Незважаючи на заявлену комплектацію, гріпси нашого піддослідного були без замків. Але, враховуючи загальні враження від катання і ціну байка, ми готові пробачити GT, тим більше що легкий апгрейд не злякав би наш гаманець.

Вердикт BikeRadar
Список доводів «за» GT Helion Comp довший, ніж хід його підвіски.
Його ціна приємна і конкурентоспроможна.
4/5 - Дуже добре: один з кращих велосипедів, які ви можете купити за цю ціну.

Оригінальний текст - Guy Kesteven
Фотографії - Russell Burton
За матеріалами bikeradar.com

всі новини
Оцінити:  
 

Теги: Велосипеди

Акції і знижки

всі акції

Спортивні магазини «Драйв-Спорт» у Вінниці, Києві, Дніпро, Харкові, Одесі, Кривому Розі, Запоріжжі та у Львові. Спорядження, одяг та аксесуари для активного відпочинку та спорту. Велосипеди горні та bmx, роликові ковзани та скейтборди, гірські лижи, сноуборди, льодові ковзани, туристичне спорядження, палатки, спальні мішки. Відомі марки та відмінні ціни.